دنیای پس از مرگ
 
میکده عشق حسین
کن نگه بر دل زارم ای همه دار و ندارم-یاحسین که من به جزتودیگه ای ندارم
شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, :: 22:3 ::  نويسنده : دانیال امیری

قبر

حمد وسپاس خدای را سزاست که حمد حامدین سعی خالصین ذکر ذاکرین همه متوجه

درگاه اوست ای مردم زمانی خواهد رسید که وعده خداوند تحقق پیدا خواهد کرد اگر

مرگ را فراموش کنید شما را از یاد نمی برد در جای مخفی باشید شما را پیدا می کند و

اگر از ان فرار کنید شما را می گیرد و در آن زمان است که راه گریزی برای شما نیست 

مرگ همچون سایه ای در تمام عمر با شماست او را نمی بینید ولی او شما را می بیند

بترسید از ان روزی که شما زیر خروار ها خاک مدفون شوید همسایگانی باشید که به

دیدار هم نروید از حال هم خبر نداشته باشید بترس از ان روزی که بدن ناز پروردیتان را

موجوداتی کریح به نیش بکشند بترس از آن روزی که مال وثروتت دیگر برای نجات تو

کارای نداشته باشند  بترس از آن روزی که یک مشت خاک بر روی صورت ناز پرورده

ات بریزند و بگویند دیدی صورتت به خاک مالیده شد بترس از آن روزی که در تنهای

قبر از تو سوال شود که بگو خدای تو کیست پیغمبرت کیست... و تو هیچ جوابی برای

پاسخ به آنان نداری بترس از آن روزی که عذاب قبر تمام استخوان هایت را در هم شکند

بترس از ان روزی که نامه عملت بر گردنت اویخته باشد... وبترس از آن روزی که در

روز قیامت کسی شفاعت جوی تو نباشد

 

علت پیدایش جهنم

سوال این است که چرا خداوند جهنم را آفرید با اینکه هدف از آفرینش فیض ورحمت بوده

است واگر کسی در پاسخ به این اشکال بگوید جهنم دیدار خداوند با اسمای غضب اوست

سوال جدید این است که اساسا چگونه می توان برای خداوند متعال که همه وجود و هستی

اش خیر و خوبی و کمال و جمال استاسمای غضب و سخط وانتقام تصور

کرد؟.جواب:اسمای حسنا در یک تقسیم بندی به اسمای ذات واسمای فعل تقسیم می شوند

اسما و صفات ذاتیه آن اموری است که ذات مقدس الهی مصداق عینی آنها است و با توجه به

نوعی از کمال از ذات الهی انتزاع می شود همانند حیاط و علم و قدرت و هر کمالی از این

کمالات که ظاهر و متجلی شود تجلی اسمی از اسمای ذات خواهد بود. در مقابل اسمای فعل

و صفات فعلیه ا اسما و صفاتی است که از مقام فعل حق انتزاع می شود و مفاهیمی است که

از نوعی رابطه بین خدای متعال و مخلوقاتش به دست می آید مانند خالقیت و رازقیت که از

وابستگی وجودی مخلوقات به ذات الهی حکایت می کند بنابراین  جهنم از آثار غضب

خداوند است...

 

توضیحاتی در مورد جهنم

دوستان و حق جویان گرامی به باور بسیاری از ادیان مخصوصا اسلام جهنم یک مکان 

آتشین و پر حرارت است که کانون عذاب از طرف خدا است طبق آیات  قرآن  همه

گناهکاران و کافران و مشرک و ... را جمع میکند و بر حسب گناهشان آنها را در جهنم می

اندازد جهنم در اسلام 7 درب و 7 طبقه دارد که در هر طبقه شدت و عمل آتش در آن فرق

دارد.

 

دین زرتشت هم اعتقاد دارد  جهنم همان  دوزخ است برای عذاب و در قیامت پلی وجود

دارد به نام (چینوت) که روی دوزخ قرار دارد، به هنگام عبوراز این پل برای نیکوکاران

پهن و به هنگام عبور بدکاران باریک می شود  باریک تر از مو و تیز تر از تیغ  به همین

جهت بدکاران نمی توانند موفق بشوند  از آن بگذرند و آنان ازروی پل به داخل دوزخ می

افتند.

 

در مسیحیت هم اگر به انجیل مرقس باب 9 نگاهی بیندازیم میبینم که مسیح عیسی سه بار

واژه جهنم و آتش را تکرار کرده است:

 جایی که کرم آنها نمی‌میرد و آتش خاموشی نمی‌پذیرد.  انجیل مرقس باب 9 آیه 44.

در این مقاله سعی میکنم به واقعی و یا غیر واقعی بودن واژه جهنم و آتش بپردازم.

شاید چیزی که در ذهن هر انسانی خطور کند این باشد:  آیا انسان در آخرت به یک جهنم

واقعی برای مکافات خود توسطه خدا احتیاج دارد؟ و یا جهنم و آتش یک واژه  واقعی است ؟

آیا مسیح واقعا از وجود کرم های سخن میگوید که در جهنم زندگی میکنند ولی هرگز

نمیمیرند؟

 نوع شیوه  سخن گفتن  مسیح عیسی در این  مورد برای من بسیار جالب است.

 برای واژه جهنم در زبان عبری  در کتاب مقدس واژه گهنا استفاده شده است. گهنا در

اصل یک مکانی عمیق و باریک  در جنوب بیت المقدس بود که متاسفانه بعضی از یهودیان

قدیم کودکان خود را در آن مکان قربانی میکردند و آنها را در آتش میسوزاندند برای درک

بهتر واژه گهنا خواهش میکنم به این آیات توجه کنید:

و مکانهایی بلند خود را در نوفت که وادی ابن حنوم است بنا نمودند تا پسران و د ختران

خویشرا در آتش بسوزانند که من اینکار را امر نفرمودم بودم و بخاطر خویش نیاورده.

کتاب ارمیاء نبی باب 7 آیه 31.

و پسران خود را در وادی ابن هنوم از آتش گذرانید و ...   کتاب دوم تواریخ باب 33 آیه6

این دره بعدها تبدیل به سوزاندن اجساد حیوانات و جنایتکاران  و هم چون برای  از بین

بردن انواع مزبله شهری تبدیل شد و به مرور زمان تصویری از محل کشتار ابدی در ذهن

یهودیان آن زمان در مورد این مکان  معنا گرفت.

مسیح عیسی هم با اشاره به این محل واژه گهنا و یا جهنم را بکار برد محلی که مکان دفن

زباله ها شده بود همانطور که همگان میدانیم جایی که مزبله و غذاهای فاسد باشد کرم در

آنجا فراوان یافت میشود شاید این جواب قانع کننده ای در مورد گفته مسیح عیسی باشد در

مورد کرم های جهنم.

حال باید دید با وجود محلی که در گذشته به معنا گهنا و یا جهنم بوده آیا جهنم آخرت واقعا

از آتش تشکیل شده است؟

وقتی که من با دقت به واژه آن نگاه میکنم حسی که در اندرونم است مرا از مکان بدی در

این رابطه آگاه میکند چون واقعیت همیشه در این واژه بدتر از نماد خود واژه است برای

همین است که نماد آتش همیشه نشانه جدی بودن یک موضوع را نشان میدهد.

در حقیقت انسان برای داشتن درد  احتیاجی به آتش ندارد در حقیقت من به درد فیزیکی در

آخرت آن هم از نوع آتش اعتقادی ندارم چون اعتقاد دارم مسیح عیسی برای ما بر روی

صلیب تمامی دردها را متحمل شد چه دردی بالاتر از این که او را دشنام دادن تاجی از خار

در سرش فرو بردند و دست و پاهایش  با میخها کوبیده شد

و همچون به پهلوی او نیزه فرو بردند و با همین حالت او را ساعتها رها کردن تا با درد

جان دهد او حتی در زمان محاکمه خود کسی را در کنار خود نداشت و شاگردانش او را تنها

گذاشتند درد فیزیکی او بسیار بزرگ و عظیم بود ارتفاع درد و عذاب او آنقدر مرتفع بود که

به پدر آسمانی خود چنین گفت:

و نزدیک بساعت نهم عیسی بآواز بلند صدا زده گفت ایلی ایلی لما سبقتنی یعنی الهی الهی

مرا چرا ترک کردی.       انجیل متی باب 28 آیه 46.

اوج نقطه درد و رنج عیسی زمانی بود که حساس کرد خدا او را رها کرده و او را با

آسیبهای وارد شده تنها گذاشته است.

 عهد عتیق در کتاب حزقیال نبی بما میگوید اگر کسی گناه کند این روح و جان اوست که از

خدا جدا میشود و ممیرد به این آیه توجه کنید:

اینک همه جانها از آن منند چنانکه جان پدر است همچنین جان پسر نیز هر دوی آنها از آن

من میباشد هر کسیکه گناه ورزد او خواهد مرد.     کتاب حزقیال باب 18 آیه 4.

شاید بسیاری از ما تصور کنیم این جان و روح است که از بدن جدا میشود ولی در حقیقت

باید این را قبول کرد ما انسانها این داشته را از خدا بدست آوردیم و این خدا  است که از ما

جدا میشود مرگ فیزیکی جدای جان از بدن است اما مرگ معنوی جدای روح از خدا است.

میخواهم این را بگویم  زمانی که مسیح عیسی فریاد زد چرا مرا ترک کردی نشانه اوج درد

و رنج او بود.

حال در مورد جهنم میخواهم این را بگویم که در حقیقت انسان برای درد احتیاجی به آتش

ندارد احتیاجی نیست که انسان بصورت فیزیکی درد بکشیم بلکه درد زمانی شروع میشود

که خدا ما را ترک کند.

دوستان و حق جویان عزیز عوامل وراه های بسیاری دیگربرای خدا وجود دارد که میتواند

بواسطه آن شخص را در آخرت محاکم کند و لزومی به آتش ابدی نیست چنانکه پولس رسول

این موضوع را به صراحت بیان میکند:

زیرا هر کس حامل بار خود خواهد شد* خود را فریب مدهید خدا را استهزاء نمیتوان کرد

زیرا که آنچه آدمی بکارد همان را درو خواهد کرد.    غلاطیان باب 6 آیات 5 و 7.

همچنان یوحنای رسول این موضوع را در کتاب مکاشفه تایید میکند:

و مردگان را دیدم، چه خُرد و چه بزرگ، که در برابر تخت ایستاده بودند. و دفترها گشوده

شد. دفتری دیگر نیز گشوده شد که دفتر حیات است. مردگان برحسب اعمالشان، مطابق با

آنچه که در آن دفترها نوشته شده بود، داوری شدند دریا مردگانی را که در خود داشت،

پس داد؛ مرگ و عالم مردگان نیز مردگان خود را پس دادند، و هر‌کس برحسب اعمالی که

انجام داده بود، داوری شد.

پس در نتیجه میبینم مجازاتی برای بی ایمانان و شریران در آینده هست ولی نه محاکمه و

عذاب فیزیکی  در میان آتش.

 

منبع:جهنم از نظر مسیحیت

 


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان میکده عشق حسین و آدرس mikade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 57
بازدید کل : 29335
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



جاوا اسكریپت